Bestillinger og fakturaer i Viken - Prosjekt Viken fylkeskommune

Ny nettside

Vi har ny nettside:
www.viken.no


Denne siden blir ikke oppdatert.

Bestillinger og fakturaer i Viken

Bestillinger på eHandel skal i Viken forhåndsgodkjennes av anviser før de sendes til leverandør. Anvisning av bestilling blir derfor en daglig oppgave som skal erstatte anvisning av faktura. Neste uke går de første bestillinger i Visma. 

Klikk for stort bilde Pixabay

Bestillinger og fakturaer anvises fra dag 1 i Viken

Anvisning av bestilling skal sikre at budsjettansvarlig holder kontrollen i forkant av kjøpet, og ikke så sent som ved fakturabehandling.

  • Anviser vil motta e-postvarsel om bestilling til godkjenning umiddelbart etter at oppgaven Godkjenning av handlevogn ligger klar i Visma.
  • Bestillingen kan anvises på mobiltelefon og nettbrett, slik at man ikke er avhengig av å være på kontoret for å godkjenne handlevogner.
  • Det vil også være mulig å legge inn fraværsassistent for godkjenning av handlevogner, slik at kjøp kan gjennomføres i ferieavvikling etc.

Prisavvik

  • Ved mottak av faktura vil det skje en automatisk kontroll mot ordre og faktura vil gå rett til bokføring.
  • Ved prisavvik på faktura vil bestiller få varsel, og faktura skal behandles på samme måte som ordinære fakturaer.

Innkjøp av matvarer er unntatt forhåndsgodkjenning, da hyppigheten på slike bestillinger nærmest er daglige for enkelte virksomheter, samt at bestillingen må være leverandørene i hende innenfor definerte frister. Anvisning av matvarebestillinger vil skje ved mottak av faktura.

Kontakt